Be inspired

Vi tar dig på en digital resa genom kanaler, annonsformat, best practices och nyheter inom den digitala marknadsföringssfären. Be inspired!

Alla artiklar

2023-10-30

Sökordsanalys - Long tail sökord

SEO

Long tail-sökord består av längre, breda sökfraser som innehåller fler än tre ord. Här kan du läsa mer om vikten av att arbeta med long tail-sökord samt hur det kan öka konverteringsgraden!

2023-08-10

SEO Schema för Företag

SEO

SEO Schema, eller strukturerad data som det också kallas, är ett samlingsnamn för kod som placeras i HTML sektionen på webbplatser. Läs mer om hur SEO schema kan hjälpa er att öka er försäljning.

2022-11-01

E-mail-uppvärmning för bättre leveransbarhet

Har du en ny domän eller IP-adress som du ska göra e-postuskick ifrån? Då är det av största vikt att göra en IP/domänuppvärmning innan du gör några större mailutskick till kunder. Här går vi igenom vad e-mail-uppvärmning innebär och vad du bör se över för att dina mejl ska komma fram!

2022-10-13

Svenskarna och internet 2022 – En sammanfattning

Den 11 oktober 2022 släppte Svenskarna och internet en rapport om svenskarnas internetanvändning. Rapporten innefattar bland annat vad vi använder internet till, hur vi använder sociala medier och hur e-handeln har gått. Läs en sammanfattning här!

2022-10-07

Vad är CTR? Vi förklarar Click Through Rate

CTR är ett mätvärde i procent som anger hur stor andel av de som exponerats för exempelvis ett mail, annons eller länk som faktiskt klickar sig vidare. Här går vi igenom vad CTR är, hur du räknar ut CTR, varför det används samt vilken CTR som anses bra inom olika kanaler.

2022-09-21

Lokal SEO maximerar er lokala synlighet

SEO

Lokal SEO är den del inom SEO som handlar om att synas i sökresultatet vid lokala sökningar eller sökintentioner. Här går vi igenom fördelar med lokal SEO, vilka verksamheter det är viktigt för och hur det fungerar!

2022-09-12

Google Helpful Content Update

SEO

Helpful Content Update är Googles senaste uppdatering som syftar till att främja innehåll som är skrivet av människor, för människor. Det är ett sätt att lyfta fram värdefullt innehåll som ger läsaren svar på frågor och ett mervärde i deras läsning.

2022-09-05

Statistik för e-handeln under juni och juli

Den 18 augusti släppte Svensk Handel en rapport, E-handelsindikatorn juni och juli 2022, om svenska konsumenters e-handelskonsumtion med fokus på juni och juli månad. Läs en sammanfattning av rapporten!

2022-04-28

Googles algoritmer och uppdateringar

SEO

Google förbättrar kontinuerligt sin algoritm så att användare ska få upp bättre och mer relevanta sökresultat baserat på deras intention. Här följer ett urval av Googles hittills viktigaste algoritmuppdateringar och de effekter de har haft på sökresultatet. Läs mer!

2022-04-05

Allt du behöver veta om digital B2B-marknadsföring

För B2B-företag kan marknadsföringen kännas övermäktig och svårhanterlig. Oftast är kundresorna längre och mer komplexa, samtidigt som målgrupperna oftast är mindre än i klassisk B2C-marknadsföring. Här går vi igenom allt du behöver veta för att lyckas med B2B-marknadsföring!

2022-03-17

Google MUM update

SEO

Google MUM är en ny avancerad AI-teknologi skapat för att ge användarna maximalt resultat av information när de gör sökningar. Här går vi detaljerat igenom vad Google MUM är och vad uppdateringen innebär. Läs mer!

2022-02-22

Så går en SEO analys av en hemsida till

En SEO analys av en hemsida innebär att viktiga SEO element analyseras för att kunna se hur väl optimerad en webbplats är, samt vilken potential som finns. I våra SEO analyser ingår de viktigaste elementen inom de tre delarna inom SEO. Den SEO strategi som är bäst lämpad för just ert företag och era mål baseras på analysen. Läs mer om Beets SEO analyser och få möjlighet till en gratis SEO check!

2022-01-24

3 sätt ditt företag kan synas på Google

Hur syns man på Google som företag? Med en befolkning där ca 60% av svenskarna googlar varje dag och 80% gör en sökning på Google innan ett köp, är det en självklarhet att allt fler ställer sig den frågan. Vi listar 3 olika sätt att synas på Google och reder ut det här med kostnader. Läs mer!

2021-05-12

E-postutskick till befintliga vs nya kunder

När du skickar nyhetsbrev till dina kunder finns det några saker som skiljer sig åt beroende på om det är potenciella kunder eller redan befintliga kunder. Nedan redogör vi för vad du ska tänka på när du gör e-postutskick samt väljer ett e-postverktyg.

2021-05-12

SEO och kundens köpresa

Köpresan kan delas in 3 delar - upper funnel, mid funnel och low funnel - där alla tre syftar på vilken intention som ligger bakom en sökning. I den här artikeln guidar vi dig genom varje steg i köpresan samt ger en inblick i hur man ska tänka när man skapar innehåll i SEO-syfte.

2021-05-11

YouTube annonsformat

Det finns en mängd olika annonsformat på YouTube. YouTube har under årens lopp utökat möjligheterna för annonsering och idag finns det en mängd olika annonsformat att utnyttja. Här reder vi ut vilka format som finns och hur de kan användas!

2021-04-16

Vad är E-A-T?

Här förklarar vi vad E-A-T står för och hur man bör tänka för att förbättra sitt innehåll och SEO-optimera utifrån riktlinjerna kring ämnet.

2021-04-01

Visualisera din data med Data Studio

Med data studio kan du med lätthet visualisera din data från ett stort utbud av datakällor. Det gör den mer lättillgänglig, lättare att förstå och du har möjligheten att skapa en interaktiv rapport som du enkelt kan dela med dina kolleger eller kunder.

2021-03-26

Page Experience Update

I juni 2021 lanserar Google en ny uppdatering som kommer fokusera mer på användarens upplevelse på en webbplats. Läs mer om uppdateringen och hur ni bäst kan förbereda er inför den här!

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se