Alla artiklar
I denna artikel beskriver vår Channel Lead för SEM, Kevin Wahlström, Digital Markets Act uppdatering - Förståelse och navigering i Google Shopping Ads nya era.
Här beskriver vår Channel Lead för Paid Social, Richard Seger, sina 6 främsta strategiska rekommendationer för Paid Social 2024 och framåt.
Long tail-sökord består av längre, breda sökfraser som innehåller fler än tre ord. Här kan du läsa mer om vikten av att arbeta med long tail-sökord samt hur det kan öka konverteringsgraden!
Här utforskar vi 7 olika strategier och metoder för att använda sociala medier på ett framgångsrikt sätt och på så vis bygga varumärkesmedvetenhet.
SEO Schema, eller strukturerad data som det också kallas, är ett samlingsnamn för kod som placeras i HTML
sektionen på webbplatser. Läs mer om hur SEO schema kan hjälpa er att öka er försäljning.
Här listar vi 8 steg som är bra att tänka på när du ska komma igång med ert re-engagement arbete, samt varför det är en bra idé att arbeta med att återaktivera passiva prenumeranter.
Snart kommer Universal Analytics vara ett minne blott och ersättas av Google Analytics 4. Här kan du läsa allt du behöver veta om GA4 och hur det skiljer sig från UA. Läs mer!
Den 21 mars 2023 släpptes Svensk Handels rapport, E-handelsindikatorn februari 2023. I denna artikel kan ni läsa en sammanfattning av rapporten och tips från oss på Beet.
Ni har fått in en konvertering, grattis! Men vilken kanal var det egentligen som ledde till konverteringen? Och varför ser ni olika resultat i olika system? Här reder vi ut några av de vanligaste frågorna kring attributionsmodellerna inom digital marknadsföring och hur de skiljer sig åt.
Ett marketing automation-flöde är ett sätt att kommunicera automatiskt med era kunder baserat på olika regler och villkor. Här går vi igenom 5 viktiga Marketing automation-flöden för B2C.
Google planerar att försöka få över alla till GA4 genom att automatiskt skapa grundläggande GA4-egendomar baserat på dina UA-egendomar. Om du redan har gjort eller planerar att göra en korrekt uppsättning i GA4 rekommendrar vi att du tackar nej innan 28:e februari. Se mer!
Har du en ny domän eller IP-adress som du ska göra e-postuskick ifrån? Då är det av största vikt att göra en IP/domänuppvärmning innan du gör några större mailutskick till kunder. Här går vi igenom vad e-mail-uppvärmning innebär och vad du bör se över för att dina mejl ska komma fram!
Den 11 oktober 2022 släppte Svenskarna och internet en rapport om svenskarnas internetanvändning. Rapporten innefattar bland annat vad vi använder internet till, hur vi använder sociala medier och hur e-handeln har gått. Läs en sammanfattning här!
CTR är ett mätvärde i procent som anger hur stor andel av de som exponerats för exempelvis ett mail, annons eller länk som faktiskt klickar sig vidare. Här går vi igenom vad CTR är, hur du räknar ut CTR, varför det används samt vilken CTR som anses bra inom olika kanaler.
För att lyckas med digital marknadsföring är det viktigt att förstå kundresan och att lägga upp en digital marknadsföringsstrategi därefter. Här går vi igenom kundresans olika faser, ger exempel på hur ni genom digital marknadsföring kan möta kunden i de olika faserna och lyfter olika utmaningar som finns.
Lokal SEO är den del inom SEO som handlar om att synas i sökresultatet vid lokala sökningar eller sökintentioner. Här går vi igenom fördelar med lokal SEO, vilka verksamheter det är viktigt för och hur det fungerar!
Helpful Content Update är Googles senaste uppdatering som syftar till att främja innehåll som är skrivet av människor, för människor. Det är ett sätt att lyfta fram värdefullt innehåll som ger läsaren svar på frågor och ett mervärde i deras läsning.
Den 18 augusti släppte Svensk Handel en rapport, E-handelsindikatorn juni och juli 2022, om svenska konsumenters e-handelskonsumtion med fokus på juni och juli månad. Läs en sammanfattning av rapporten!
Har du hört om Googles senaste kampanjtyp - Performance Max? I denna artikel kommer vi gå igenom vad Performance Max är, hur det används och hur denna nyhet påverkar andra kampanjtyper. Vi delar även med oss av våra bästa tips gällande Performance Max!
Google förbättrar kontinuerligt sin algoritm så att användare ska få upp bättre och mer relevanta sökresultat baserat på deras intention. Här följer ett urval av Googles hittills viktigaste algoritmuppdateringar och de effekter de har haft på sökresultatet. Läs mer!
För B2B-företag kan marknadsföringen kännas övermäktig och svårhanterlig. Oftast är kundresorna längre och mer komplexa, samtidigt som målgrupperna oftast är mindre än i klassisk B2C-marknadsföring. Här går vi igenom allt du behöver veta för att lyckas med B2B-marknadsföring!
Google MUM är en ny avancerad AI-teknologi skapat för att ge användarna maximalt resultat av information när de gör sökningar. Här går vi detaljerat igenom vad Google MUM är och vad uppdateringen innebär. Läs mer!
En SEO analys av en hemsida innebär att viktiga SEO element analyseras för att kunna se hur väl optimerad en webbplats är, samt vilken potential som finns. I våra SEO analyser ingår de viktigaste elementen inom de tre delarna inom SEO. Den SEO strategi som är bäst lämpad för just ert företag och era mål baseras på analysen. Läs mer om Beets SEO analyser och få möjlighet till en gratis SEO check!
Vid SEO optimering tar du hänsyn till Googles algoritmer när du arbetar med din webbplats, för att kunna synas på Google i det organiska sökresultatet. Vi listar 9 av de viktigaste bitarna att tänka på när du ska komma igång, samt fördelarna med en SEO optimerad webbplats!
Hur syns man på Google som företag? Med en befolkning där ca 60% av svenskarna googlar varje dag och 80% gör en sökning på Google innan ett köp, är det en självklarhet att allt fler ställer sig den frågan. Vi listar 3 olika sätt att synas på Google och reder ut det här med kostnader. Läs mer!
Snart är dagen här, en av årets mest hektiska dagar inom e-handel. Hur ska man då hantera detta fenomen som är Black Friday? Vi ger dig tips!
För att öka konverteringarna på er webbplats är det många olika faktorer som spelar in. En viktig del av CRO, konverteringsoptimering, är webbplatsens struktur. Här kan du läsa om hur en webbplats bör optimeras för att öka chanserna för konvertering!
När du skickar nyhetsbrev till dina kunder finns det några saker som skiljer sig åt beroende på om det är potenciella kunder eller redan befintliga kunder. Nedan redogör vi för vad du ska tänka på när du gör e-postutskick samt väljer ett e-postverktyg.
Köpresan kan delas in 3 delar - upper funnel, mid funnel och low funnel - där alla tre syftar på vilken intention som ligger bakom en sökning. I den här artikeln guidar vi dig genom varje steg i köpresan samt ger en inblick i hur man ska tänka när man skapar innehåll i SEO-syfte.
Det finns en mängd olika annonsformat på YouTube. YouTube har under årens lopp utökat möjligheterna för annonsering och idag finns det en mängd olika annonsformat att utnyttja. Här reder vi ut vilka format som finns och hur de kan användas!
Här förklarar vi vad E-A-T står för och hur man bör tänka för att förbättra sitt innehåll och SEO-optimera utifrån riktlinjerna kring ämnet.
Det finns vissa nödvändigheter för att lyckas med annonsering på sociala medier och pixeln är en av dem. Men vad är egentligen en pixel? Och hur kommer det hjälpa dig i ditt arbete? Det går vi igenom i den här artikeln.
Här reder vi ut hur Customer Lifetime Value kan användas för att hitta ”rätt” kunder och skapa lönsamhet på lång sikt.
Med data studio kan du med lätthet visualisera din data från ett stort utbud av datakällor. Det gör den mer lättillgänglig, lättare att förstå och du har möjligheten att skapa en interaktiv rapport som du enkelt kan dela med dina kolleger eller kunder.
Genom att annonsera i Googles displaynätverk kan du nå rätt användare vid rätt tidpunkt oavsett var i köpresan de befinner sig. Läs om hur du lyckas med din displaymarknadsföring!
I juni 2021 lanserar Google en ny uppdatering som kommer fokusera mer på användarens upplevelse på en webbplats. Läs mer om uppdateringen och hur ni bäst kan förbereda er inför den här!