Utforska alla kundcase
Displayannonsering
Om Google Display
Displayannonsering är en form av digital marknadsföring som avser digitala annonser, vanligtvis banners, som visas på externa webbplatser. Beet är Premier Google Partners och hjälper er hela vägen från planering och kontouppsättning till löpande optimering och resultatrapportering.
Möjligheter med Google Display
- Nå ut till användare i olika delar av köpresan
- Nå kostnadseffektivt ut till en bredare målgrupp
- Varumärkesbyggande
- Öka konverteringarna
- Kompletterar annonseringen i söknätverket
- Nå rätt användare vid rätt tidpunkt
Vad är displayannonsering?
Displayannonser finns i tre olika format; text, bild- och video. Annonserna visas på webbplatser i Google Display Network (GDN) men även i appar och videos om så önskas. Bildannonserna finns i två format:
Responsiva displayannonser
Detta annonsformat innebär att skapandet av annonser delvis är automatiserat. Som annonsör laddar man upp annonstexter av varierande längd samt bilder och logotyper i två olika format. Utifrån detta material skapar och optimerar Google annonser för det utrymme där annonsen ska visas.
Bildannonser
I flera olika format där text redan finns färdigt i bilden om så önskas. Detta är ett alternativ om man önskar ha större kontroll över det material som används i displayannonseringen.
SEM
Läs mer om de olika delarna inom sökmotormarknadsföring.
Be inspired
Så lyckas ni med er displayannonsering
Genom att annonsera i Googles displaynätverk kan du nå rätt användare vid rätt tidpunkt oavsett var i köpresan de befinner sig. Läs om hur du lyckas med din displaymarknadsföring!
Varför Displayannonsering?
Med Displayannonsering kan vi nå människor tidigt i köpcykeln och exponera dem för annonser innan de har börjat söka efter specifika produkter. Med hjälp av denna upper-funnel kanal kan vi skapa medvetenhet om produkter eller tjänster och komplettera annonseringen i söknätverket. Displayannonsering är därför en viktig marknadsföringskanal för att arbeta varumärkesbyggande.
Nå personer tidigt i köpcykeln och exponera dem för annonser innan de har börjat söka efter specifika produkter
Målgrupp och segmentering
Vid displayannonsering betalar man per klick och det är därför viktigt att redan vid uppsättning vara medveten om syftet med annonseringen. Vill man nå en bred massa eller en specifik målgrupp? För att hitta rätt målgrupper med displayannonseringen erbjuder Google en mängd olika segmenteringsalternativ. Detta för att få en så kostnadseffektiv och relevant annonsering som möjligt. Det finns två huvudområden vad gäller inriktning:
Prospecting
Hitta nya kunder genom intresselistor, sökbeteende och demografi kopplade till dina produkter eller tjänster. Google skapar även listor innehållande potentiella målgrupper utifrån de personer som redan har engagerat sig på din hemsida. Med denna inriktning kan vi nå personer som troligen har ett intresse för dina produkter eller tjänster.
Remarketing
Genom remarketing kan vi nå personer som redan har engagerat sig och exempelvis besökt din hemsida eller övergett en kundkorg innehållande produkter. På detta sätt kan vi påminna personer som tidigare visat ett intresse för våra produkter eller tjänster.
Displayannonsering via byrå
Vi på Beet kan hjälpa dig med displayannonseringen och erbjuder följande tjänster:
- Uppsättning och utformande av kampanjer och annonser
- Strategi och syfte med annonseringen
- Hitta relevanta målgrupper
- Löpande optimering för att nå uppsatta mål och KPI:er
- Koppla ihop med övrig annonsering
- Spårning för att kunna mäta resultatet av annonseringen
- Analys och rapportering av genomförd annonsering
Kontakta oss

Senior SEM Specialist
Kevin Wahlström
Lyckas med Google Display
Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag med displayannonsering? Vi tittar gärna närmre på er webbplats för att se vilken förbättringspotential som finns. Kontakta oss så berättar vi mer!

Senior Digital Analyst
Martin Frönmark
KONTINUERLIG TESTNING OCH ANALYS
Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur vi kan hjälpa er med digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!

Digital Marketing Strategist
Saeid Sasan
LYCKAS MED ER DIGITALA STRATEGI
Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!
Kundcase
Man of a Kind
Vi träffade Marcus Uggla, General Manager på Man of Kind, för att prata mer kring ”the magic sauce” och hur Beet hjälpt dem mot en lönsam digital tillväxt.
Kontakta oss
Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?
info@beet.se