Digital analys
Om digital analys
Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång, då det ger er information och kunskap om era kunder och leder till en successivt optimerad webbplats. Beet är en digital marknadsföringsbyrå i Stockholm och Malmö som hjälper till med analys av er webbplats samt utbildar ert team.
Möjligheter med digital analys
- Få information och kunskap om era kunder
- Öka konverteringar
- Öka användarvänligheten
- Förbättra marknadsföringsaktiviteter
Analys av besökarnas beteende
Webbanalys handlar om att samla in information om, och analysera besökarnas beteende. Resultatet av webbanalysen utgör sedan grunden för det fortsatta arbetet med webbplatsens struktur, utformning och funktioner. Området är brett och det finns många metoder och verktyg för att utföra en analys. Målet med analyserna kan till exempel handla om att underlätta för besökaren att hitta rätt (UX) eller att öka konverteringsgraden. Analysarbetet ger bra underlag för A/B-testning, vilket är en metod för att optimera webbplatsens innehåll utifrån valda KPI:er.
Analys
Läs om de olika delarna inom digital analys.
Be inspired
Användarvänlig struktur på en webbplats
För att öka konverteringarna på er webbplats är det många olika faktorer som spelar in. En viktig del av CRO, konverteringsoptimering, är webbplatsens struktur. Här kan du läsa om hur en webbplats bör optimeras för att öka chanserna för konvertering!
Testning & kontinuerlig optimering
Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång. Avancerade tester och utvärderingar ger oss information och kunskap om våra kunder och leder till en successivt optimerad webbplats.
För att på ett enkelt sätt kunna utvärdera vad som fungerar bäst av ett eller flera alternativ, kan man använda sig av så kallade testverktyg, en form av programvara som gör det lätt att justera innehållet på en webbplats utan att behöva göra permanenta ändringar i grunden. I testverktyget byggs och utformas det specifika testet och mätpunkter konfigureras. Webbplatsen renderas oftast om med hjälp av javascript och den alternativa versionen av siten visas endast för besökare som ligger i aktuell testgrupp.
Uppsättning av testverktyg
Beet har god kännedom om de testverktyg som finns på marknaden och hjälper till i valet av det som är mest lämpligt i varje individuellt fall. Vi implementerar sedan utvalt testverktyg i samråd med webb- och systemansvariga.
Det är viktigt att kunna kombinera den data som samlas in av testverktygen vid testning med data från ordinarie analysverktyg. När vi implementerar ett testverktyg integrerar vi därför alltid med t.ex. Google Analytics. På så vis får vi utökad information om sådant som inte har ett direkt samband med de för testet primära målen.
Kontakta oss
Senior digital analyst
Martin Frönmark
KONTINUERLIG TESTNING OCH ANALYS
Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur vi kan hjälpa er med digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!
Affiliate marketing specialist
Maria Jonasson
Lyckas med er digitala marknadsföring
Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag med digital marknadsföring? Vi tittar gärna närmre på er webbplats för att se vilken förbättringspotential som finns. Kontakta oss så berättar vi mer!
Digital marketing strategist
Saeid Sasan
LYCKAS MED ER DIGITALA STRATEGI
Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!
Be inspired
Visualisera din data med Data Studio
Med data studio kan du med lätthet visualisera din data från ett stort utbud av datakällor. Det gör den mer lättillgänglig, lättare att förstå och du har möjligheten att skapa en interaktiv rapport som du enkelt kan dela med dina kolleger eller kunder.
Kontakta oss
Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?
info@beet.se