Sociala medier-byrå

Få effektivare annonsering på sociala medier

Nå ut till rätt målgrupp genom marknadsföring på sociala medier, även kallat paid social. När ni anlitar oss som er sociala medier-byrå, hjälper vi er hela vägen från planering och kontouppsättning till löpande optimering och resultatrapportering. Vill du veta vilken annonseringspotential som finns för just ditt företag? Kontakta oss i formuläret nedan och få möjlighet till en kostnadsfri Micro Health Check!

Möjligheter med Beet som sociala medier-byrå

- Specialister med spetskompetens inom alla sociala medier
- Vi arbetar strikt datadrivet för att ge er bästa resultat
- Beet är Meta Business Partner och håller oss uppdaterade på best practices
- Vi skräddarsyr en strategi utefter era behov
- Samarbete med andra digitala kanaler för att skapa synergier

Varför Beet som er sociala medier-byrå?

Beet har erfarna specialister inom många olika branscher med spetskompetens inom alla sociala medier, såsom Facebook Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Twitter och Snapchat. Med Beet som byrå har ni en pålitlig partner som aktivt arbetar med er marknadsföring på sociala medier för att på ett effektivt sätt nå ut till rätt målgrupp och skapa engagemang. Ert företag kan med hjälp av annonser på sociala medier stärka ert varumärke, marknadsföra produkter eller tjänster, samt bygga relationer till befintliga och potentiella kunder. Annonsering på sociala medier skapar dessutom en nära kontakt mellan ert företag och er målgrupp, och möjliggör en interaktiv förbindelse sinsemellan.

Vi tar fram en skräddarsydd strategi som är anpassad efter just era mål, där våra erfarna specialister arbetar datadrivet för att lägga er annonsbudget där det är som mest lönsamt. Beet kan även erbjuda experthjälp inom flera andra digitala kanaler, såsom SEO, SEM och Marketing Automation. Våra specialister är vana vid ett nära samarbete kanalerna emellan för maximal effekt av er marknadsföring.

Vad händer när ni anlitar Beet?

  1. Vi analyserar nuläget och lär känna ert företag och era utmaningar
  2. Vi tar fram en Sociala Medier-strategi och planerar kommande kampanjer utifrån era mål
  3. Löpande arbete med kampanjerna, både tillfälliga kampanjer och always-on kampanjer
  4. Löpande avstämningar och presentation av resultat

Allt detta sker i ett mycket nära samarbete mellan våra specialister och er till ett fast månadspris. Kontakta oss så berättar vi mer!

SENIOR PAID SOCIAL SPECIALIST

David Svensson

Annonsera på sociala medier

Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag med marknadsföring på sociala medier? Vi tittar gärna närmre på ert företag för att se vilka plattformar som passar bäst för just er. Välj ärende "Jag vill ha en Micro Health Check" i kontakta oss-formuläret nedan och berätta mer om ert företag för att få möjlighet till en kostnadsfri Paid Social-check!

Kontakta oss

SENIOR DIGITAL ANALYST

Martin Frönmark

KONTINUERLIG TESTNING OCH ANALYS

Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur vi kan hjälpa er med digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

DIGITAL MARKETING STRATEGIST

Saeid Sasan

LYCKAS MED ER DIGITALA STRATEGI

Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

Så hjälper vi er med marknadsföring på sociala medier

En skräddarsydd strategi tas fram

Paid Social-specialisterna på Beet hjälper er med att ta fram en strategi för sociala medier, samt utvärderar vilka sociala medier som är rätt för er utifrån hur er målgrupp ser ut. När det finns en skräddarsydd strategi i grunden är det möjligt att skapa effektivare och smartare digital marknadsföring med högre avkastning med sociala medier marknadsföring.

Arbetar datadrivet

Idag är de flesta företagen medvetna om vikten av att aktivt delta i dessa kanaler, men i många fall kan marknadsföringen via sociala medier vara bristfällig. Det kan bland annat handla om att annonsmaterialet behöver optimeras eller att målgruppen behöver smalnas av. Vi på Beet arbetar datadrivet enligt en dynamisk mediaoptimeringsmodell där vi tar beslut på faktiska siffror. På så sätt kan vi lägga er mediabudget på rätt kanaler och annonser, så att ni syns där det faktiskt ger resultat.

Vi har även specialister inom andra digitala kanaler

Beet har specialister inom många andra digitala kanaler, vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder en helhetslösning. Det både underlättar för er som kund att endast anlita en byrå för digital marknadsföring, samtidigt som vi inom de olika kanalerna kan samarbeta och skapa synergier. Vi kan även i samråd med kund omplacera mediabudget mellan olika betalda kanaler för att på så sätt uppnå önskat resultat. Detta är något som inte kan göras lika smidigt om ni exempelvis har en byrå för SEM och en för paid social.

Få hjälp med olika delar inom sociala medier

Beet är en digital marknadsföringsbyrå som bland annat specialiserar sig på sociala medier och vi kan hjälpa er med alla delar kring sociala medier, såsom att:

  • Ta fram strategi och utvärdera vilka sociala kanaler som är rätt för er
  • Utbilda interna medarbetare så att ni kan arbeta med de sociala kanalerna på egen hand
  • Sköta och underhålla er betalda annonsering i olika sociala kanaler såsom Facebook, Instagram, Linkedin, Snapchat osv.
  • Sköta och underhålla er organiska närvaro i olika sociala medier

Mätning och utvärdering av sociala medier marknadsföring

Mätning och utvärdering är en viktig del av all marknadsföring. Det ger en tydlig indikation på hur företaget presterar i förhållande till de uppsatta målen och blir samtidigt ett effektivt redskap i optimeringsarbetet. Om ni vill öka er effektiva räckvidd och kvaliteten på marknadsföringen är mätning av insamlad data ovärderlig för att fastställa vad som fungerar bra och vad som kan optimeras ytterligare. Dessa faktorer hjälper er att uppnå skarpare och mer kvalitativ marknadsföring.

Tveka inte på att höra av dig om du vill veta hur vi kan få er marknadsföring på sociala medier att ge större effekt!

Paid social handlar om att förse potentiella och befintliga kunder med relevant information som engagerar

Värdet av att optimera arbetet i de sociala kanalerna

En välskött social kanal kan bli en enorm tillgång. Genom att skapa värde för dina kunder ökar deras intresse och lojalitet, vilket kan leda till att de i sin tur marknadsför företaget genom sitt engagemang i varumärket. Nyckeln till framgångsrika resultat i sociala medier är egentligen mycket enkel; det handlar om att förse potentiella och befintliga kunder med relevant information som engagerar.

Smartare marknadsföring på sociala medier

Sociala medier marknadsföring handlar inte i första hand om att nå ut till en stor mängd människor, utan att nå ut till rätt målgrupp för ditt varumärke och skapa engagemang. Med dagens välutvecklade tjänster finns alla möjligheter att segmentera, anpassa och rikta marknadsföringen för att passa specifika målgrupper. Vi har därmed möjligheten att skapa effektivare och smartare digital marknadsföring med högre avkastning.

Man of a Kind

Vi träffade Marcus Uggla, General Manager på Man of Kind, för att prata mer kring ”the magic sauce” och hur Beet hjälpt dem mot en lönsam digital tillväxt.

Läs mer
93%

Användare

93 % av internetanvändare nyttjade minst en social nätverksplats i Q3 2020.

80%

Facebook

Facebook är den största plattformen som används av 80 % av svenskarna.

50%

Användare

50 % använder plattformen Instagram dagligen.

Viktigt med en väl utarbetad strategi på sociala medier

Till grund för en lyckad marknadsföring ligger en väl utarbetad strategi för sociala medier. Detta kräver en tydlig målbild samt en förståelse för företagets nuvarande kapacitet och ambition.

Följande frågor hjälper dig att skapa en översikt för att sedan lättare anpassa marknadsföringsarbetet i de sociala kanalerna:

  • Hur kan sociala medier bidra till att uppnå företagets affärsmål?
  • Har företaget olika affärsområden och syften?
  • Kan dessa affärsmål definieras till kvantifierbara mål för kanalen?
  • Har vi de medel som matchar våra ambitioner?
  • Vilka möjligheter finns för att nå ut till specifika målgrupper?
  • Vilka kanaler lämpar sig bäst och vilka skall väljas bort?
  • Hur kan vi anpassa innehållet så att det blir relevant för kunden?
  • Går resultaten att följa upp?

Mätning och utvärdering är en viktig del av all marknadsföring. Det ger en tydlig indikation om hur företaget presterar i förhållande till de fastställda målen och blir samtidigt ett effektivt redskap i optimeringsarbetet. Om du vill öka din effektiva räckvidd och kvaliteten på marknadsföringen är mätning av insamlad data ovärderlig för att fastställa vad som fungerar bra och vad som kan optimeras ytterligare. Dessa faktorer hjälper dig att uppnå skarpare och mer kvalitativ marknadsföring.

Vad är en pixel och varför bör du använda dig av en?

Det finns vissa nödvändigheter för att lyckas med annonsering på sociala medier och pixeln är en av dem. Men vad är egentligen en pixel? Och hur kommer det hjälpa dig i ditt arbete? Det går vi igenom i den här artikeln.

Läs mer

Utforska alla artiklar

Se alla

artiklar

Page Experience Update

Läs mer

artiklar

Vad är E-A-T?

Läs mer

artiklar

E-postutskick till befintliga vs nya kunder

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se 08-409 260 00