Google Ads

Fd. Google Adwords

Om Google Ads

Google Ads, tidigare Google Adwords, är en digital annonseringsplattform med många annonseringsmöjligheter. Google Ads möjliggör exempelvis Display, Google Shopping och YouTubeannonsering. Beet är Premier Google Partner och hjälper er hela vägen från planering och kontouppsättning till löpande optimering och resultatrapportering.

Möjligheter med Google Ads

- Syns på många olika plattformar
- Syns på världens största sökmotor
- Öka er försäljning
- Nå de personer som är intresserade av era produkter/tjänster
- Uppnå exceptionell ROI

Så kan vi hjälpa ert företag med Google Ads

Beet har många års erfarenhet av Google Ads och vi är certifierade Google premium partners. Vi använder en mycket strukturerad och datadriven metod för att leverera högkvalitativ trafik, maximera synlighet och säkra lönsamma kunder, försäljning och förfrågningar.

Det vi på Beet kan hjälpa er med är:

  • Uppsättning Google Ads-konto
  • Kontostruktur
  • Uppsättning och utformande av kampanjer och annonser riktade till respektive målgrupp
  • Uppsättning av spårning
  • Löpande optimering för att nå uppsatta mål och KPI:er
  • Analys och rapportering av genomförd annonsering

Man of a Kind

Vi träffade Marcus Uggla, General Manager på Man of Kind, för att prata mer kring ”the magic sauce” och hur Beet hjälpt dem mot en lönsam digital tillväxt.

Läs mer

Hur fungerar Google Ads?

Sökordsannonseringen på Google Ads fungerar som så att du lägger bud på specifika sökord som är relevanta för din verksamhet. När användare söker på sökord och fraser som matchar de sökord som du budar på kan dina textannonser visas. Sökordsannonsering är en typ av PPC-marknadsföring (pay per click) där du som annonsör betalar per klick.

Annonsformat

Videoannonsering och displayannonsering används främst för att nå en bred publik och denna typ av annonsering hamnar oftast högt upp i marknadsföringstratten. Vid denna annonsering arbetar man vanligtvis med att nå önskade målgrupper. Videoannonsering och displayannosering passar även utmärkt för remarketingkampanjer som driver konverteringar, vilket gör att användaren förs ned i köptratten.

Shoppingannonseringen är precis som sökordsannonseringen en typ av annonsering där du betalar per klick och denna kampanj tenderar att nå personer längre ner i marknadsföringstratten.

En stor fördel med Google Ads är att kampanjerna samverkar och drar nytta av varandra

Fördelar med Google Ads

Google Ads erbjuder stora möjligheter till optimering och uppföljning vilket innebär att det finns förutsättningar att skapa effektiva kampanjer och nå just de personer som är intresserade av dina produkter eller tjänster.

Dessutom är Google världens största sökmotor, med hela 92,54% marknadsandel världen över. Här finns det stora möjligheter att nå ut till rätt målgrupp på ett mycket effektivt sätt.

En stor fördel med Google Ads är att är att kampanjerna kan dra nytta av varandra och samverka. På detta sätt kan du uppnå exceptionella ROI, driva effektivitet och utforma framgångsrika kampanjer genom hela marknadsföringstratten.

Så lyckas ni med er displayannonsering

Genom att annonsera i Googles displaynätverk kan du nå rätt användare vid rätt tidpunkt oavsett var i köpresan de befinner sig. Läs om hur du lyckas med din displaymarknadsföring!

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se 08-409 260 00