Google Ads

Fd. Google Adwords

Få experthjälp med Google Ads

Google Ads, tidigare Google Adwords, möjliggör exempelvis Display-annonsering, YouTube-annonsering och annonsering på Google Shopping. Beet är Google Premier Partner och är en utav de topp 3% största Google Ads-partnerna i Sverige. Här kan ni läsa mer om Google Ads samt hur vi kan hjälpa ert företag. Är du nyfiken på vilka möjligheter som finns med Google Ads för er? Kontakta oss via formuläret nedan för möjlighet till en kostnadsfri check!

Möjligheter med Google Ads

- Syns på många olika plattformar
- Syns på världens största sökmotor
- Öka er försäljning
- Nå de personer som är intresserade av era produkter/tjänster
- Uppnå exceptionell ROI

Varför Beet som Google Ads-byrå?

Beet har många års erfarenhet av Google Ads och vi är en certifierad Google Premier Partner. Vi använder en mycket strukturerad och datadriven metod för att leverera högkvalitativ trafik, maximera synlighet och kostnadseffektivt öka försäljning. När ni väljer Beet som er SEM-byrå ser vi med vår datadrivna metod till att er annonseringsbudget alltid läggs på det som är mest lönsamt.

Eftersom Beet är en digital fullservicebyrå har vi specialister inom många olika digitala kanaler, såsom specialiser inom SEM som arbetar med Google Ads bland annat. Detta innebär att vi ofta har ett tätt samarbete kanalerna emellan, för att få ut den största potentialen av all digital marknadsföring. Vi besitter expertis inom både B2C och B2B-marknadsföring.

Det vi på Beet kan hjälpa er med är:

  • Uppsättning Google Ads-konto
  • Kontostruktur
  • Uppsättning och utformande av kampanjer och annonser riktade till respektive målgrupp
  • Uppsättning av spårning
  • Löpande optimering för att nå uppsatta mål och KPI:er
  • Analys och rapportering av genomförd annonsering

Detta händer när ni anlitar Beet

  1. Vi har ett uppstartsmöte där vi kollar på nuläget, era utmaningar och lär känna ert företag
  2. Vi tar fram en strategi för Google Ads
  3. Löpande arbete efter era behov
  4. Kontinuerliga avstämningar och resultatrapportering

Om du vill veta hur vi tillsammans kan maximera effekten av er annonsering via Google Ads får du gärna höra av dig. Vi erbjuder möjlighet till en kostnadsfri Micro Health Check för några företag per månad. Kontakta då oss i formuläret nedan och välj ärende "jag vill ha en micro health check"!

Senior SEM Specialist

Kevin Wahlström

Öka er försäljning med Google Ads

Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag med Google Ads? Vi tittar gärna närmre på er webbplats för att se vilken förbättringspotential som finns. Välj ärende "Jag vill ha en Micro Health Check" i kontakta oss-formuläret nedan och berätta mer om ert företag för att få möjlighet till en kostnadsfri SEM-check!

Kontakta oss

Senior digital analyst

Martin Frönmark

Kontinuerlig testning och analys

Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur vi kan hjälpa er med digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

Digital marketing strategist

Saeid Sasan

Lyckas med er digitala strategi

Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

Hur fungerar Google Ads?

Sökordsannonseringen på Google Ads fungerar som så att du lägger bud på specifika sökord som är relevanta för din verksamhet. När användare söker på sökord och fraser som matchar de sökord som du budar på kan dina textannonser visas. Sökordsannonsering är en typ av PPC-marknadsföring (pay per click) där du som annonsör betalar per klick.

Annonsformat

Videoannonsering och displayannonsering används främst för att nå en bred publik och denna typ av annonsering hamnar oftast högt upp i marknadsföringstratten. Vid denna annonsering arbetar man vanligtvis med att nå önskade målgrupper. Videoannonsering och displayannosering passar även utmärkt för remarketingkampanjer som driver konverteringar, vilket gör att användaren förs ned i köptratten.

Shoppingannonseringen är precis som sökordsannonseringen en typ av annonsering där du betalar per klick och denna kampanj tenderar att nå personer längre ner i marknadsföringstratten.

En stor fördel med Google Ads är att kampanjerna samverkar och drar nytta av varandra

Fördelar med Google Ads

Google Ads erbjuder stora möjligheter till optimering och uppföljning vilket innebär att det finns förutsättningar att skapa effektiva kampanjer och nå just de personer som är intresserade av dina produkter eller tjänster.

Dessutom är Google världens största sökmotor, med hela 92,54% marknadsandel världen över. Här finns det stora möjligheter att nå ut till rätt målgrupp på ett mycket effektivt sätt.

En stor fördel med Google Ads är att är att kampanjerna kan dra nytta av varandra och samverka. På detta sätt kan du uppnå exceptionella ROI, driva effektivitet och utforma framgångsrika kampanjer genom hela marknadsföringstratten.

Så lyckas ni med er displayannonsering

Genom att annonsera i Googles displaynätverk kan du nå rätt användare vid rätt tidpunkt oavsett var i köpresan de befinner sig. Läs om hur du lyckas med din displaymarknadsföring!

Läs mer

Utforska alla artiklar

Se alla

artiklar

3 sätt ditt företag kan synas på Google

Läs mer

artiklar

Google MUM update

Läs mer

artiklar

Allt du behöver veta om digital B2B-marknadsföring

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se