Google Search Ads 360

Om SA360

Med hjälp av Google Search Ads 360, också kallat SA360, får ni insikterna ni behöver för att förstå kundresan och fatta mer välgrundade beslut med robusta rapporteringsfunktioner, attributionssverktyg och tredjepartslösningar i er SEM-annonsering. Beet är Premier Google Partner och hjälper er hela vägen från planering och kontouppsättning till löpande optimering och resultatrapportering, när ni väljer oss som er SEM-byrå!

Möjligheter med SA360

- Möjlighet till avancerade budstrategier
- Skapa automatiska kampanjer
- Få ut mer av er mediebudget
- Öka effektivt konverteringar
- Hantera flera annonskonton och kampanjer från olika plattformar

Vad är SA360?

Search Ads 360 (SA360) är Googles avancerade sökhanteringslösning som gör det möjligt för företag att hantera flera annonskonton och kampanjer från olika plattformar, som tex Google, Microsoft, Baidu och Facebook, och koppla samman digitala kanaler i ett och samma integrerade gränssnitt. Med hjälp av smarta insikter från maskininlärning ges möjlighet till avancerade budstrategier och detaljerad rapportering i realtid och i skala. SA360 effektiviserar er marknadsföringsbudget för maximal avkastning och tar er sökannonsering till nästa nivå.

Kjell & Co Omnichannel

Läs mer om hur Beet tillsammans med Kjell & Co byggde en strategi som gynnade försäljningen såväl online som offline.

Läs mer

Varför använda SA360?

Floodlight förhindrar dubbelräknade konverteringar

SA360 använder Floodlight, vilket är ett konverteringssystem som används för samtliga produkter i Googles Marketing Platform. Ni kan använda en enda uppsättning Floodlight-taggar för både display- och sökmotormarknadsföring. Till skillnad från Google Analytics kan Floodlight-taggen även spåra konverteringar från visningsbaserad annonsering, till exempel för display-annonsering, vilket förhindrar att konverteringar över flera kanaler dubbelräknas och ni som kund får en mer exakt bild av distributionen av er spenderade marknadsföringsbudget. Genom sömlösa integrationer ges möjlighet att ladda upp offline-konverteringar, samtalsspårning och affärsdata för att ge rapporteringsinsikter och automatisera kampanjhantering.

SA360 möjliggör automatiskt skapade sökkampanjer, annonser och sökord för era produkter baserat på er lagerinformation

Smart budgivning med maskininlärning

SA360 drivs av Googles maskininlärning och kan genom sofistikerade insikter och data i realtid effektivisera budprocessen och automatiskt optimera era kampanjer på portföljnivå för att uppnå era mål. Ni kan enkelt se er budfrekvens och visualisera trender i er annonsering. Genom Auction Time budgivning används maskininlärning i budstrategin.

Effektiv budgethantering baserat på historisk data

I SA360s budgethantering kan ni göra upp budgetplaner för kampanjerna, samt inkludera de mål ni vill uppnå. Ni anger en tidsram och då tar SA360 fram en uppskattning på förväntat resultat baserat på historisk data, där kan ni som kund sedan redigera och justera så att planen blir precis så som ni önskar utifrån era mål.

SA360 optimerar era sökkampanjer för mobila enheter med hjälp av en sofistikerad uppsättning målgruppssignaler, mobilspecifika och geografiska funktioner så ni kan nå er målgrupp var som helst och när som helst. Ni kan också marknadsföra er app via med hjälp av Google Ads App Installeringar. Ni ser även vilka konverteringar som startar på en enhet och avslutas på en annan.

När ni har kopplat ihop SA360 med Merchant Center kan Inventory management hjälpa er att automatiskt skapa sökkampanjer, annonser och sökord för era produkter baserat på er lagerinformation. Om en vara tar slut, plockas den automatiskt bort och om det kommer in nya produkter läggs de automatiskt till. Kampanjerna uppdateras i realtid om t.ex. priset skulle ändras på en produkt. Även lokala annonser som har som syfte att driva konverteringar mot besök i butik kan hanteras genom SA360.

Så kan Beet hjälpa er med SA360

Vi på Beet kan hjälpa er med uppsättning av SA360 på följande sätt:

  • Uppsättning av konto Campaign Manager för SA360
  • Analys av mål för annonsering
  • Uppsättning av korrekt Floodlightspårning och testning av denna
  • Koppla ihop med era befintliga konton för annonsering, feedhantering
  • Sätta upp rapporter baserat på era mål
  • Övervaka och optimera budstrategier

2021-03-31

Så lyckas ni med er displayannonsering

Genom att annonsera i Googles displaynätverk kan du nå rätt användare vid rätt tidpunkt oavsett var i köpresan de befinner sig. Läs om hur du lyckas med din displaymarknadsföring!

Läs mer

2021-04-01

Visualisera din data med Data Studio

Med data studio kan du med lätthet visualisera din data från ett stort utbud av datakällor. Det gör den mer lättillgänglig, lättare att förstå och du har möjligheten att skapa en interaktiv rapport som du enkelt kan dela med dina kolleger eller kunder.

Läs mer

2021-04-06

Customer Life Time Value - den heliga graalen?

Här reder vi ut hur Customer Lifetime Value kan användas för att hitta ”rätt” kunder och skapa lönsamhet på lång sikt. 

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se 08-409 260 00