Microsoft Advertising

Fd. Bing Ads

Syns på fler sökmotorer med Microsoft Ads

Som ett komplement till Google Ads väljer många att även annonsera på andra sökmotorer. Med Microsoft Ads, tidigare kallat Bing Ads, når ni ut till de personer som inte använder Google. Beet är certifierade Microsoft Advertising Partners och hjälper er hela vägen från planering och kontouppsättning till löpande optimering och resultatrapportering. Vill du veta vilka möjligheter Microsoft Ads kan innebära för ert företag? Kontakta oss via formuläret nedan och få möjlighet till en kostnadsfri check!

Möjligheter med Microsoft Ads

- Enkelt att komma igång om ni redan använder Google Ads
- Nå den andel som inte använder Google
- Hög CR och CTR
- Låg konkurrens om sökorden
- Vanligtvis lägre klickpriser än på Google

Hur kan Beet hjälpa er med Microsoft Ads?

Beet har många års erfarenhet av sökordsannonsering på Microsoft Ads och är certifierade Microsoft Advertising Partners. Det gör att vi ständigt hålls uppdaterade med de senaste nyheterna inom Microsoft Ads. Det är även en bekräftelse på att våra specialister garanterat arbetar enligt de bästa metoderna i alla våra kunders annonskonton. Ett samarbete med Beet innebär att ni får tillgång till ett team med specialister som har spetskompetens inom området SEM. Då Beet är en digital fullservicebyrå upprättar vi ett tätt samarbete mellan de kanaler vi arbetar med, för att skapa synergier och för att kanalerna ska nå en maximal effekt. Det finns exempelvis fördelar med att arbeta med både SEM och SEO via samma byrå. Väloptimerade landningssidor kan höja annonsers Quality Score som i sin tur kan sänka klickpriserna. Med Beet får ni en långsiktig partner med djup kompetens och stort ansvarstagande!

Det vi på Beet kan hjälpa er med är:

  • Uppsättning av Microsoft Ads-konto
  • Kontostruktur
  • Uppsättning och utformande av kampanjer och annonser riktade till respektive målgrupp
  • Uppsättning av spårning
  • Löpande optimering för att nå uppsatta mål och KPI:er
  • Analys och rapportering av genomförd annonsering

Vad händer när ni anlitar Beet?

  1. Vi börjar med ett möte där vi bekantar oss med ert företag, era utmaningar och era affärsmål
  2. Vi gör en nulägesanalys, tar fram en Microsoft Ads-strategi och kommer överens om prioriteringar
  3. Löpande arbete med Microsoft Ads, skräddarsytt utefter era behov
  4. Fortlöpande avstämningar och redovisning av resultat

Hör av dig om du vill veta hur vi tillsammans kan maximera effekten av er annonsering via Microsoft Ads. Vi erbjuder möjlighet till en kostnadsfri Micro Health Check för några företag per månad där vi gör en analys av en eller flera kanaler. Kontakta då oss i formuläret nedan och välj ärende "jag vill ha en micro health check"!

Senior SEM Specialist

Kevin Wahlström

Öka synligheten med Microsoft Ads

Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag med Microsoft Ads? Välj ärende "Jag vill ha en Micro Health Check" i kontakta oss-formuläret nedan och berätta mer om ert företag för att få möjlighet till en kostnadsfri SEM-check!

Kontakta oss

Senior digital analyst

Martin Frönmark

Kontinuerlig testning och analys

Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur vi kan hjälpa er med digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

Digital marketing strategist

Saeid Sasan

Lyckas med er digitala strategi

Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

Vad är Microsoft Ads?

Microsoft Ads är betald sökordsannonsering på sökmotorerna Bing, Yahoo och AOL som är Microsofts partnerwebbplatser. Microsoft Ads hamnar oftast i skymundan när man pratar om sökordsannonsering eftersom Google Ads är dominerande på marknaden. Dock ska man vara medveten om att alla inte använder sig av Google som sökmotor, speciellt när man rör sig utanför Sveriges gränser. För att utöka din marknadsföring och hitta nya potentiella kunder är det en rekommendation att även arbeta med Microsoft Ads.

Med Microsoft Ads når ni den andel som inte använder Google

Hur fungerar Microsoft Ads?

Sökordsannonseringen på Microsoft Ads fungerar på samma sätt som för Google Ads. Genom att lägga bud på specifika sökord kan man göra sina textannonser synliga i samband med att användare söker på sökord och fraser som matchar produkter, tjänster eller ämnen som är relevanta för verksamheten.

Ersättningsmodellen är densamma som på Google, det vill säga att man som annonsör betalar per klick. För att underlätta att komma igång med Microsoft Ads har Microsoft utvecklat en funktion där man kan kopiera sina sökkampanjer från Google Ads direkt in till Microsoft Ads. Det är därför relativt lätt att komma igång med sin marknadsföring på denna plattform.

Fördelar med Microsoft Ads

Några av fördelarna med Microsoft Ads är följande:

  • Det är enkelt att komma igång om ni redan använder Google Ads
  • Ni når den andel av målgrupperna som ej använder Google
  • Det är låg konkurrens om sökorden vilket vanligtvis medför lägre klickpriser än på Google
39 milj.

Sökningar

39 miljoner sökningar från stationära datorer sker varje månad i Microsoft Bing

13,8 %

Marknadsandel

Bing har idag 13,8 % marknadsandel i Sverige

3 milj.

Användare

3 miljoner svenskar söker från Microsoft Bing på skrivbordsenheter varje månad

Microsoft Ads på olika marknader

Konkurrensen på Microsoft Ads är vanligtvis mycket lägre och därför får man oftast lägre klickpriser än på Google. Man bör också vara medveten om att olika marknader använder sig av olika sökmotorer. Valet av sökmotor bör alltså variera beroende på vilken marknad man väljer att fokusera på. På exempelvis den amerikanska marknaden är Microsoft Bing som sökmotor mycket vanlig och detta är något man bör ha i åtanke när man sätter upp sin marknadsföringsstrategi.

I Sverige har Microsoft Ads en marknadsandel på ca 14 % om man tittar på sökningar gjorda på desktop. Har man en något äldre målgrupp rekommenderas särskilt att använda Microsoft Ads eftersom man har sett att användare av Microsoft Bing som sökmotor i genomsnitt är äldre än de som använder Google. Nyligen lanserade även Microsoft Ads tjänsten Shopping där man kan visa produktbilder med tillhörande information i sökresultatet, likt tjänsten Google Shopping.

Allt du behöver veta om digital B2B-marknadsföring

För B2B-företag kan marknadsföringen kännas övermäktig och svårhanterlig. Oftast är kundresorna längre och mer komplexa, samtidigt som målgrupperna oftast är mindre än i klassisk B2C-marknadsföring. Här går vi igenom allt du behöver veta för att lyckas med B2B-marknadsföring!

Läs mer

Utforska alla artiklar

Se alla

artiklar

Google MUM update

Läs mer

artiklar

9 tips för att lyckas med din SEO-optimering

Läs mer

artiklar

3 sätt ditt företag kan synas på Google

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se 08-409 260 00