Utforska alla artiklar
Remarketing
Om remarketing
Genom remarketing, även kallat retargeting, kan ni marknadsföra er mot personer som sedan tidigare interagerat med er webbplats, vilket är en mycket effektiv form av marknadsföring. Beet är Google Premier Partner och hjälper er med remarketing på både Googles och Facebooks plattformar.
Möjligheter med remarketing
- Öka konverteringar effektivt
- Visa annonser för redan intresserade personer
- Nå personer som tidigare ineragerat med er sida
- Nå kunder som är nära en konvertering
- Skapa personliga annonser
Retargeting på olika kanaler
Remarketing, även kallat retargeting, används inom flera kanaler som tillhör SEM, bland annat Google Ads, Google Shopping, Youtube och Display. Det används även inom marknadsföring på sociala medier på kanaler som Facebook och Instagram.
Med remarketing kan ni visa anpassade annonser för kunder som redan interagerat med er webbplats, vilket är en mycket effektiv form av marknadsföring. Remarketing bör användas för att komplettera er övriga annonsering på Google och sociala medier, för att ni ska kunna nå de personer som är intresserade av era produkter och tjänster men ännu inte gjort ett köp. Remarketing innebär rätt budskap till rätt person vid rätt tidpunkt, vilket gör att konverteringsgraden oftast är väldigt hög.
Digitala kanaler
Läs mer om kanaler där remarketing är mycket framgångsrikt.
Kjell & Co Omnichannel
Läs mer om hur Beet tillsammans med Kjell & Co byggde en strategi som gynnade försäljningen såväl online som offline.
Varför arbeta med remarketing?
Remarketing är en mycket effektiv marknadsföringskanal inom digital marknadsföring. Genom att nyttja information rörande besökarens agerande på din webbplats, i kombination med olika segmenteringsmöjligheter som demografi, geografi, intressegrupper mm, kan annonseringen göras extremt relevant och annonsen blir som en påminnelse för dessa målgrupper. Det är även fördelaktigt att använda remarketing vid sökannonsering.
Med hjälp av remarketing kan ni anpassa ditt budskap och vara mer aggressiv i din budstrategi då personer som redan interagerat med din webbplats gör en ny sökning. Dessa personer är sannolikt närmre en konvertering än någon som just påbörjat sin köpresa. Remarketing ger oss möjligheten att vara extremt relevanta i vår annonsering vilket i sin tur normalt innebär en hög ROI på våra marknadsinvesteringar.
Dessa personer är närmre en konvertering än någon som just påbörjat sin köpresa
Vad är retargeting annonsering?
Det första steget för att kunna starta remarketingannonseringen är att sätta upp relevanta målgrupper som du vill annonsera mot samt säkerställa att spårning av besökare på hemsidan är aktiv. Efter detta börjar dina remarketinglistor att fyllas på och du kan använda den insamlade datan i din remarketingannonsering.
Utifrån hur en person har interagerat med din webbplats kan du välja vilket budskap du har i din remarketingannonsering. En person som har övergett produkter i en kundkorg kan påminnas om att fullfölja köpet medan en person som besökt din webbplats exponeras för en mer generell annons.
Det finns olika typer av remarketingannonsering:
Remarketing i displaynätverket
Här visas displayannonser för personer som ingår i valda remarketinglistor när de besöker webbplatser i displaynätverket.
Dynamisk remarketing
Med denna remarketing kan man visa annonser innehållande de produkter eller tjänster som personer har tittat på när de besökt din hemsida. Annonserna visas för personer som ingår i valda remarketinglistor när de besöker webbplatser i displaynätverket.
Remarketinglistor för sökannonser
I sökannonseringen kan du anpassa bud och budskap när personer som redan gjort sökningar fortsätter sin köpresa.
Video remarketing
Du kan visa remarketingannonser för personer som har tittat på dina videor eller YouTubekanaler.
Remarketing med kundlistor
I vissa fall kan du ha information om dina kunder från nyhetsbrev och medlemsregister där dina kunder har godkänt att uppgifterna får användas i marknadsföringssyfte. Denna information kan användas till remarketing dels när dessa personer gör sökningar eller besöker webbplatser i displaynätverket.
Så kan Beet hjälpa ert företag med remarketing
Vi på Beet kan hjälpa dig med din remarketing genom:
- Strategi kring relevanta remarketinglistor
- Uppsättning av remarketinglistor
- Uppsättning av spårning
- Uppsättning och utformande av kampanjer och annonser riktade till respektive målgrupp
- Löpande optimering för att nå uppsatta mål och KPI:er
- Koppla ihop med övrig annonsering
- Analys och rapportering av genomförd annonsering
Kontakta oss

Senior SEM Specialist
Kevin Wahlström
ÖKA ER FÖRSÄLJNING MED SEM
Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag med remarketing? Vi tittar gärna närmre på er webbplats för att se vilken förbättringspotential som finns. Kontakta oss så berättar vi mer!

DIGITAL ANALYS
Martin Frönmark
KONTINUERLIG TESTNING OCH ANALYS
Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur vi kan hjälpa er med digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!

DIGITAL MARKETING STRATEGIST
Saeid Sasan
LYCKAS MED ER DIGITALA STRATEGI
Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!
Be inspired
Så lyckas ni med er displayannonsering
Genom att annonsera i Googles displaynätverk kan du nå rätt användare vid rätt tidpunkt oavsett var i köpresan de befinner sig. Läs om hur du lyckas med din displaymarknadsföring!
Kontakta oss
Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?
info@beet.se