YouTube annonsering

Få experthjälp med YouTube annonsering

Att annonsera på YouTube innebär att ni når en stor mängd potentiella kunder som tittar på eller söker efter videor på YouTube. Beet har historiskt sett marknadsfört många framgångsrika kampanjer på YouTube. Här kan du läsa om annonsering på YouTube och hur vi på Beet kan hjälpa er med videoannonsering på plattformen. Vi erbjuder en möjlighet till en kostnadsfri Micro Health Check för några företag per månad, där vi tittar närmre på era konton och redogör för vilken potential som finns. Kontakta oss i formuläret nedan!

Möjligheter med YouTube

- Utmärkt kanal för varumärkesbyggande
- Syns tidigt i köparens beslutsprocess
- Synbarhet upp till 95 %
- 80 % av svenska konsumenter söker information innan köp
- 2 miljarder användare. Nå en stor mängd potentiella kunder
- Kostnadseffektivt

Beet kan hjälpa ert företag med YouTube-annonsering

Beets erfarna specialister skräddarsyr lösningar som passar för just er. Med vårt proaktiva och datadrivna arbetssätt ser vi till att er YouTube-annonsering ständigt är optimerad för att nå maximal effekt. Vi har kompetensen att hjälpa er med allt ifrån strategi till teknisk uppsättning och innehållsskapande. Våra partnerskap och utmärkelser innebär att vi kan erbjuda tjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Beet har specialister inom ett flertal digitala kanaler, vilket innebär att vi synkar vårt arbete kanalerna emellan för att nå maximerad effekt av all digital marknadsföring!

Vi hjälper er med:

  • Uppsättning och/eller optimering av YouTube-kanal
  • Ge tips och råd för hur du skapar videomaterial som fungerar på YouTube
  • Strategi och mål med din YouTube-annonsering
  • Hitta relevanta målgrupps- och innehållsinriktningar
  • Sätta upp kampanjer och olika annonsformat
  • Sätta upp spårning så resultatet kan följas på korrekt sätt
  • Sätta upp Brandlift-studier
  • Löpande optimering av dina YouTube-kampanjer för att uppnå era mål och KPI:er
  • Analysera och rapportera resultat efter genomförd annonsering

Vad händer när ni har anlitat Beet?

  1. Vi går igenom er strategi, era mål och önskemål på ett uppstartsmöte
  2. Vi lägger tillsammans upp en planering för arbetet
  3. Löpande optimering av era YouTube kampanjer
  4. Löpande avstämningar och presentation av resultat

När ni väljer att samarbeta med oss på Beet, börjar vi med ett inledande uppstartsmöte där vi tillsammans går igenom er strategi, era mål och övriga önskemål. Ni får hjälp av våra specialister att göra rätt val utifrån era unika förutsättningar. Vi arbetar med full transparens mot våra kunder och ni kommer därför att få full insyn i arbetet som utförs. Tveka inte på att höra av dig om du vill veta hur vi kan få er YouTube-annonsering att nå sin fulla potential!

SENIOR SEM SPECIALIST

Kevin Wahlström

Nå rätt personer med YouTube-annonsering

Vill ni veta hur Beet kan hjälpa ert företag med marknadsföring på YouTube? Vi tittar gärna närmre på vilken förbättringspotential som finns. Välj ärende "Jag vill ha en Micro Health Check" i kontakta oss-formuläret nedan och berätta mer om ert företag för att få möjlighet till en kostnadsfri check!

Kontakta oss

SENIOR DIGITAL ANALYST

Martin Frönmark

KONTINUERLIG TESTNING OCH ANALYS

Kontinuerlig testning och analys av data är en av de viktigaste nycklarna till framgång i er digitala marknadsföring. Vill ni veta hur ni kan få hjälp med er digital analys? Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

DIGITAL MARKETING STRATEGIST

Saeid Sasan

LYCKAS MED ER DIGITALA STRATEGI

Våra erfarna digitala strateger hjälper er att ta fram en strategi som bygger på dynamiska arbetsmetoder, så ni kan vara konkurrenskraftiga i en ständigt föränderlig värld. Kontakta oss så berättar vi mer!

Kontakta oss

Varför annonsera på YouTube?

2008 lanserades den svenska versionen av YouTube och det har genom åren kommit att bli en stor del av alla svenskars vardag. Utöver att YouTube är världens största video-sajt så är det också världens andra största sökmotor. På flera marknader runt om i världen når YouTube ut till fler användare än någon enskild tv-kanal. YouTube erbjuder fantastiska möjligheter att sprida kunskap och kännedom om ditt företags produkter och tjänster. 80 % av svenska konsumenter använder YouTube för att lära sig mer om en produkt eller ett varumärke innan köp.

Annonsformat på YouTube - Vi reder ut skillnaderna!

Det finns en mängd olika annonsformat på YouTube. YouTube har under årens lopp utökat möjligheterna för annonsering och idag finns det en mängd olika annonsformat att utnyttja. Här reder vi ut vilka format som finns och hur de kan användas!

YouTube annonsformat
80 % väljer att söka på YouTube när de vill veta mer om en produkt eller tjänst

Fördelar med videoannonsering på YouTube

Det finns många fördelar med videoannonsering på YouTube. Nedan listas några utav dessa:

  • Ni kan nå ut till en stor mängd kunder / potentiella kunder och uppmana dem att agera, köpa produkter, prenumerera på er YouTube-kanal, signa upp för nyhetsbrev med mera
  • Med hjälp av YouTubes sofistikerade inställningar kan vi hjälpa er att nå ut till specifika målgrupper, oavsett om ni arbetar mot B2C eller B2B
  • 80 % väljer att söka på YouTube när de vill veta mer om en produkt eller tjänst – en unik möjlighet för er att visa upp er som företag, tidigt i beslutsprocessen
  • Kostnadseffektivt sätt att skapa en buzz kring nya produkter/tjänster och att få fler engagerade kunder, ambassadörer, för ert varumärke
  • Genom korrekt mätning ser ni enkelt hur YouTube-annonseringen påverkar ert resultat i övriga kanaler
  • Synbarheten är upp till 95 %, till skillnad från branschgenomsnittet på 30 %
  • Med YouTube-annonsering kan ni effektivt nå ut till just er målgrupp och nå er verksamhets mål

Framgångsrik annonsering på YouTube

Beet har historiskt sett marknadsfört många framgångsrika kampanjer på YouTube. 2019 fick vår YouTube-kampanj för Brottsoffermyndigheten, Av Fri Vilja, ett hedersomnämnande på YouTube Works och 2020 var kampanjen nominerad och finalist i kategorin Force for Good.

91%

Antal användare

Drygt 9 av 10 internetanvändare över 16 år använder Youtube.

31%

Andel dagliga användare

av internetanvändarna tittar på Youtube dagligen.

99%

Konsumentgrupp

De studerande är de största konsumenterna av Youtube (99%).

Att annonsera på YouTube

Genom en kombination av sofistikerad målgrupps-och innehålls-inriktning kan man skapa effektiva marknadsföringskampanjer för ditt företag. Nå ut till kunder och potentiella kunder genom att uppmana dem att agera när de tittar på eller söker efter videoklipp på YouTube. Du kan välja att inrikta din annonsering till YouTube, YouTubes videopartners och Googles Displaynätverk.

Mål med videomarknadsföring på YouTube

Du kan sätta olika mål för din annonsering på YouTube. Nedan listas ett urval av de möjligheter som finns:

  • Öka din varumärkeskännedom
  • Få fler enagagerade kunder
  • Öka försäljning och leads

Kampanjformat på YouTube

Beroende på ditt mål med kampanjen finns det olika typer av annons- och kampanjformat på YouTube att välja på. Du kan bjuda in personer att besöka din webbplats, köpa något i direkt i din e-handel eller besöka din YouTube-kanal där dina videoklipp finns upplagda.

Det är viktigt att man har en levande och optimerad kanal för att attrahera och engagera både befintliga och framtida kunder. Genom att frekvent uppdatera kanalen med fler videoklipp, jobba med hänvisningskort och spellistor kan du öka antalet visningar, delningar och prenumeranter.

Man of a Kind

Vi träffade Marcus Uggla, General Manager på Man of Kind, för att prata mer kring ”the magic sauce” och hur Beet hjälpt dem mot en lönsam digital tillväxt.

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se 08-409 260 00