Så ökade Best of Brands sin synlighet och intäkter från SEO

På Beet har vi stöttat Best of Brands med riktade SEO-optimeringar, inklusive teknisk optimering, ompekningar av länkar, optimerat innehåll och nya säsongsbetonade kategorier. Detta ledde till att webbplatsens synlighetsindex mångdubblades och har börjat ranka på bra positioner för viktiga, trafikdrivande sökord, vilket i slutändan ledde till en ökning med +213 % av intäkterna från organisk trafik jämfört med föregående år.


Framgångsfaktorerna bakom resultatet

1. Tekniska förbättringar

  • Genomförde redirect av gamla och inaktuella URL:er för att bevara länkkraft och minska indexeringsproblem.
  • Löste flera tekniska hinder som påverkade crawlbarhet och sajtstruktur.

2. Kategori- och on-page-optimering

  • Optimerade alla kategorisidor för dam- och herrsegmenten.
  • Uppdaterade rubriker, titlar och metabeskrivningar baserat på en omfattande sökordsanalys.
  • Säkerställde att sidorna matchade sökintentionen för högt prioriterade sökord.

3. Strategisk kategoriexpansion

  • Skapade nya säsongskategorier anpassade efter användarbeteende och återkommande söktrender.
+213%

Intäkter

Organiska intäkterna ökade med +213%

+958%

Synlighetsindex

Synlighetsindex ökade med +958% enheter

Resultatet

Våra optimeringar ledde fram till en stor ökning i synlighet och ranking för sökord med höga sökvolymer till toppositioner. Synlighetsindex ökade markant från januari och har sedan dess fortsatt att stiga. Ökningen sammanfaller tydligt med perioden då våra första tekniska och innehållsrelaterade optimeringar implementerades. Flertalet viktiga sökord med höga sökvolymer förbättrade sina positioner avsevärt. Många sökord gick från låga rankingar till top 3. Flera nya kategorisökord började ranka efter att nya sidor skapats eller optimerats. Arbetet ledde i sin tur till ökad trafik och intäkter från den organiska trafiken mellan perioden dec 2023 och dec 2024.

Caset visar tydligt värdet av gedigen teknisk optimering, genomtänkt kategoristruktur och träffsäker on-page-optimering, särskilt för e-handlare med tydliga säsongstoppar och målgrupper inom både dam och herrsegmentet.

Synlighetsindex och omsättning

Effektiv URL-mappning med AI

Beet lanserar sitt egna AI-verktyg för effektiv URL-mappning vid site-migrering.

Läs mer

Björn Borg & Amazon

Genom att aktivt hantera Amazons sökords- och produktannonsering (Sponsored Products) lyckades Beet öka den månatliga försäljningen med 735 % och samtidigt sänka CoS med 52 %.

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se