Paid Social Specialist

Som Paid social specialist på Beet kommer du att ingå i en resultatfokuserad grupp tillsammans med erfarna digitala marknadsförare. Tillsammans säkerställer ni leveransen för era gemensamma kunder där du ansvarar för strategi, taktik och operativt kampanjarbete i sociala kanaler.

Ditt arbete kommer till stora delar att handla om optimering av kampanjer mot uppsatta KPI:er för att maximera resultat och du hanterar även kostnadskontroll, analys av utfall och rapportering av resultatet löpande.

Här få du trevliga kollegor, chansen att jobba från ett centralt beläget kontor och gott bubbel på fredagar!

Kompetenser

  • God förståelse för hur man sätter upp och hanterar kampanjer på Meta och Tiktok
  • Förmågan att utforma sociala mediestrategier enligt kundens affärsmål och mål
  • Relevant utbildningsbakgrund, gärna inom digital marknadsföring
  • Minst 2–3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • God analysförmåga
  • God affärsförståelse
  • Resultatfokuserad och van att styra mot givna KPI:er
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Förmåga att hantera och sätta sig in i flera projekt samtidigt

Dina övergripande ansvarsområden i rollen kommer att vara:

Dina övergripande ansvarsområden i rollen kommer att vara:
• Planera, hantera och optimera kontostruktur och kampanjer, främst på Meta och Linkedin men också TikTok och Pinterest
• Kontinuerligt optimera mot uppsatta mål för att maximera önskade resultat.
• Ansvara för rapportering, kostnadskontroll, analys av utfall och resultat
• Ansvara för och genomföra löpande A/B-testning
• Hitta kreativa lösningar för att optimera utfallet

Exempel på arbetsuppgifter kan vara

  • Planera, hantera och optimera kontostruktur och kampanjer i sociala kanaler
  • Kontinuerlig bevakning av pågående kampanjer
  • Ansvara för kostnadskontroll, analys av utfall och rapportering av resultat
  • Kontinuerligt identifiera tillväxtmöjligheter
  • Bevaka trender och nyheter inom paid social för att dela med kunder och kollegor
  • Hålla dig i ajour genom kunskapsdelning i paid social-teamet som du också tillhör utöver ditt kundteam
  • Säkerställa att erhålla certifikat mm.

Vem är du?

Du är analytisk och är riktigt vass på marknadsföring i sociala medier. Vidare är du strukturerad och noggrann samtidigt som du är tidseffektiv. Du delar våra värderingar; teamwork, positivism, ambition och ansvar.

Våra kunder kommer vända sig till dig för kunskap och inspiration och vi ser gärna att du har god affärsförståelse, är proaktiv, tycker om att ta egna initiativ och har förmåga att identifiera och testa nya möjligheter för våra kunder att nå sina mål.

Vår trivsamma arbetsmiljö betyder mycket för oss och det är därför också viktigt att dina värderingar stämmer överens med våra – teamwork, respekt, positivism, ambition och ansvar. Vi ser även att det är viktigt att du vill arbeta på ett växande bolag och bidra med dina erfarenheter och kunskap så att vi alla kan växa tillsammans.

Ett plus är om du har:

• Erfarenhet av Google Analytics
• Erfarenhet krig tredjepartsverktyg för paid social
• Viss erfarenhet av e-handelskunder och vana av att jobba både med kortsiktiga och långsiktiga KPI:er och taktiker
• Kunskap kring innehåll och format
• Vana av att arbeta i Photoshop
• Övriga språkkunskaper; finska, norska, danska
• Erfarenhet av affiliate-marknadsföring och/eller e-post marknadsföring

Om Beet

På Beet kommer du att arbeta tillsammans med ett team av erfarna, drivna och väldigt trevliga kanalspecialister som alltid sätter det datadriva först. Alla roller bygger till stor del på eget ansvar men utgör i grunden en del av ett större team med mycket god sammanhållning. Vi tror på kunskapsauktoritet och lämnar stor frihet för egna initiativ och utveckling. Är du en driven marknadsförare med kärlek för data, riktigt bra kaffe, fredagsbubbel och härliga kollegor? Då kommer du att passa utmärkt hos oss!

Ansökan

Är du den vi söker? Skicka in ett CV och/eller en länk till din Linkedinprofil samt dina kontaktuppgifter!

Man of a Kind

Vi träffade Marcus Uggla, General Manager på Man of Kind, för att prata mer kring ”the magic sauce” och hur Beet hjälpt dem mot en lönsam digital tillväxt.

Läs mer

Utforska alla kundcase

Se alla

artiklar

Vad är en pixel och varför bör du använda dig av en?

Läs mer

blogg

Beet är Mästargasell!

Läs mer

artiklar

Visualisera din data med Data Studio

Läs mer