STIGA Sports – Ny kund till Beet

Välkommen STIGA Sports som ny kund till Beet! STIGA Sports startade år 1944 med produkter för bordtennis och erbjuder idag ett brett utbud av sportartiklar. Beet kommer att hjälpa till med SEO och Marketing Automation och vi ser mycket fram emot samarbetet.

Om STIGA Sports

Stiga Sports startade år 1944 med produkter för bordtennis och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. Idag är STIGA ett globalt företag med partners i över 100 länder och har ett brett utbud av olika sportartiklar. STIGA erbjuder produkter inom racketsporterna bordtennis, padel och pickleball. Utöver detta har dem ett brett sortiment av sparkcyklar, det klassiska bordshockeyspelet samt brett sortiment av snöprodukter inklusive den ikoniska STIGA Snowracer ®.

Vad är målet med samarbetet med Beet?

Vårt mål med samarbetet är att förbättra vår e-mailmarknadsföring och ta bättre organiska positioner på Google.

Varför valde ni Beet och vad är era förväntningar med samarbetet?

Vi valde Beet tack vare era gedigna kunskaper och track record inom både SEO-optimering och Marketing Automation. Tillsammans med Beet ser vi fram emot att ta arbetet med att nå slutkonsument och driva trafik via Google samt vår e-mail marknadsföring till nästa nivå!

"Vi valde Beet tack vare era gedigna kunskaper och track record inom både SEO-optimering och Marketing Automation"

Mattias Westerberg, Chief Commercial Officer

Så läggs arbetet upp

SEO

Vi startar arbetet med en sökords- och konkurrensanalys samt en teknisk analys som kommer lägga grunden för de optimeringar som vi sedan gör. Genom access till STIGAs CMS kommer vi snabbt kunna göra mindre optimeringsåtgärder som kan ge stor effekt på kort tid. Vi kommer primärt att jobba med de lågt hängande frukterna längst ner i funneln där vi ser att STIGA med små medel kan öka i ranking och på så sätt få mer trafik och konverteringar.

Med tiden kommer vi bredda arbetet och jobba oss uppåt i SEO-resan och ta oss an bredare söktermer inom intressesfären samt varumärkesbyggande aktiviteter som kan stärka STIGAS varumärke. Genom att arbeta bredare kommer STIGA generera en större synlighet för att ta fler marknadsandelar inom branschen.

Marketing Automation

Vi kommer att sätta upp nya transaktionella mail för STIGAs olika marknader samt utveckla flöden för hela kundresan för att kunna skapa en bättre köpupplevelse. Några av dessa flöden kommer att vara abandoned cart, upsell-flöden för att bidra till återköp samt utveckla serviceflöden med fokus på hur kunderna kan ta hand om sin produkt på bästa sätt med diverse guidelines.

Det kommer även att sättas upp ett välkomstflöde för att välkomna och aktivera nya prenumeranter och ett winback-flöde för att återaktivera inaktiva kunder innan de är förlorade. Bortsett från automationer kommer vi även att arbeta kontinuerligt med nyhetsbrev för att öka försäljningen. Vi kommer även se över segmenteringen och skapa nya segment för att kunder ska motta en skräddarsydd kommunikation baserat på deras intresse.

MedHelps organiska synlighet ökade med 1 240%

Ett nära och effektivt samarbete mellan MedHelp och Beet har genererat fina resultat när det gäller positioner, trafik och konverteringar. Här kan ni läsa mer om SEO-arbetet och de fina resultaten!

Läs mer

Utforska alla kundcase

Se alla

kundcase

Kjell & Co Omnichannel

Läs mer

kundcase

Sail Racing ökade sina intäkter med 117%

Läs mer

kundcase

Man of a Kind SEO-strategi

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se