Sail Racing ökade sina intäkter med 117%

Sail Racing tillverkar kläder avsedda för höghastighetssegling med fokus på hållbarhet och teknisk innovation. De har flera återförsäljare men också en egen webbshop som tar emot beställningar från hela världen. Sedan Beet, i februari 2020, började samarbeta med Sail Racing inom SEM har deras annonsering nått nya höjder. Här kan ni läsa mer om samarbetet samt vilka resultat vi åstadkommit tillsammans med Sail Racing.

Samarbetet med Beet

Vi inledde vårt samarbete med Sail Racing i februari 2020, precis före den stundande pandemin blev ett faktum. De hade då ett Google Ads konto riktat mot hela världen som genererade försäljning men de hade bestämt sig för att det var dags att ta SEM-annonseringen till nästa nivå. Det initiala målet med samarbetet var att öka försäljningen och intäkterna från Google Ads i Sverige till ett fast ROAS-mål och på sikt vidga marknadsföringen till fler marknader. Under vårt samarbete har vi varje år ökat försäljningen jämfört med föregående år samtidigt som vi succesivt utökat SEM annonseringen från en till sex marknader.

Resultat

Sedan vi startade vårt samarbete med Sail Racing har transaktioner, intäkter och konverteringsgraden via SEM haft en stor ökning. Nedan ser ni resultaten för 2020 och 2021.

+90%

Transaktioner

Transaktionerna ökade med 90% jämfört med 2019.

+74%

Intäkt

Intäkterna ökade med 74% jämfört med 2019.

+15%

Konverteringsgrad

Konverteringsgraden ökade med 15% jämfört med 2019.

+101%

Transaktioner

Transaktionerna ökade med 101% jämfört med 2020.

+117%

Intäkt

Intäkterna ökade med 117% jämfört med 2020.

+28%

Konverteringsgrad

Konverteringsgraden ökade med 28% jämfört med 2020.

Success factors

Att arbeta med en kund som Sail Racing medför utmaningar som skiljer sig från många av våra andra kunder. Deras konkurrenter i det köpta sökresultatet är i regel deras egna återförsäljare, och några av dem är stora aktörer inom kläder och mode. Det vi som SEM-specialister måste göra då är att försäkra oss om att vi alltid är bäst på kundens egna produkter. Vi måste veta hur återförsäljarna marknadsför varumärket, veta hur vi står i konkurrensen om visningsandelar samt ta höjd för återförsäljarnas reor så att vi alltid maximerar vår synlighet utefter den givna konkurrensen i sökresultatet.

Tillsammans med Beet har vi lyckats växla upp vår SEM-annonsering till nya höjder

Kommentar från Sail Racing

Tillsammans med Beet har vi lyckats växla upp vår SEM-annonsering till nya höjder. I den nya världen ställs vi hela tiden inför nya utmaningar, men med deras expertis lyckas vi navigera rätt och fortsätta vår tillväxtresa på sailracing.com. Ett extra tack till Michael Vexmoore som både utmanar oss och tar initiativ som överträffar våra högt ställda förväntningar.

/Christoffer Iveslätt, Online Store Manager

Performance Max – Allt om Googles senaste kampanjtyp

Har du hört om Googles senaste kampanjtyp - Performance Max? I denna artikel kommer vi gå igenom vad Performance Max är, hur det används och hur denna nyhet påverkar andra kampanjtyper. Vi delar även med oss av våra bästa tips gällande Performance Max!

Läs mer

MedHelps organiska synlighet ökade med 1 240%

Ett nära och effektivt samarbete mellan MedHelp och Beet har genererat fina resultat när det gäller positioner, trafik och konverteringar. Här kan ni läsa mer om SEO-arbetet och de fina resultaten!

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se