Vem är du och vad är dina tidigare erfarenheter inom denna bransch?
Pedram Mobedi heter jag, en senior Marketing Automation-specialist med rötter i mjukvaruutveckling. På mitt första jobb här i Sverige märkte jag att det fanns ett stort behov av dynamiska segment, segment som uppdaterade sig själva utan manuella importer. Där kom mina kunskaper från KTH inom Webbtjänster och API:er väl till pass och vi började bygga mottagarlistor rakt från kunddatabasfrågor som vi senare även kunde schemalägga. Resultatet blev efter några månader en liten kampanjmotor som vi lyckades sälja till våra dåvarande kunder och sedan dess har jag jobbat med Marketing Automation.
Varför valde du Beet som arbetsplats?
Det är sällan man hittar en dedikerad Marketing Automation-sida hos en byrå, där de förklarar hur de ser på omvärlden och vad de erbjuder. Under mina intervjuer blev det tydligt att Beet tar allt det jag ser som en givande och progressiv arbetsmiljö på allvar och så visste jag att jag kunde bidra med mycket erfarenhet från mina tidigare kunduppdrag.
Det som lockade mig mest var att jag kan vara med och delta i kundprocessen från start. Med den helhetsbilden får jag möjlighet att prestera bättre och vara mer kreativ.
Vad uppskattar du mest med Beet?
Jag uppskattar att det är ett tryggt företag med en väl inarbetad struktur. Det är en behaglig atmosfär och en elegant designkänsla både på kontoret och digitalt.
Jag hade en fantastisk och välplanerad onboardingprocess på Beet där jag fick möjlighet att följa med på kundmöten och fick därefter mitt första uppdrag. Jag har redan fått ett mycket positivt intryck av Beet!
Jag uppskattar att Beet är ett tryggt företag med en väl inarbetad struktur.
Vad är det roligaste med din roll?
Det roliga är att Marketing Automation är en mix av så många olika saker. I kärnan har vi kundresor, kommunikationshjul och automatiserade flöden som består av multikanala upplevelser i ett kundcentriskt sammanhang.
Inledningsvis så kan man med sunt förnuft bryta ned och lösa utmaningar som vid första ögonkastet ser invecklade ut. Har man inte tillgång till en insiktsfull dataexpert är det dit man kan nå. Men är kunden benägen att investera i en CDP mot långsiktiga mål så öppnas Pandoras ask.
Det vill säga, Marketing Automation är många saker. Man upptäcker ofta okända områden och på det sättet blir man lite klokare och mer ödmjuk.
FÅ HJÄLP MED MARKETING AUTOMATION
Vill ni veta hur vi på Beet kan hjälpa ert företag att växa genom Marketing Automation? Vi tittar gärna närmare på er befintliga setup för att se vilken förbättringspotential som finns. Tveka inte att höra av dig till info@beet.se!