Beet utökar samarbetet med STIGA Sports

I början av 2023 kunde vi stolt presentera STIGA Sports som nytt varumärke hos Beet då vi fick äran att hantera deras SEO samt Marketing Automation. Nu är vi extra glada att kunna meddela att vi från och med november 2023 har fått förtroendet att ta över alla deras digitala kanaler vilket inkluderar SEM, Social och Amazon-annonsering. Med detta är nu Beet STIGA Sports hela digitala marknadsföringsavdelning.

Om STIGA Sports

STIGA Sports är ett svenskt företag som grundades 1944 och som idag har stor global närvaro. STIGA Sports är främst kända för sina bordtennisprodukter både på hobby- och proffsnivå men är även stora inom sportartiklar för barn där varumärket Snowracer® kanske är det man främst förknippar STIGA med. STIGA Sports har under senaste tiden lanserat flera nya produktben, däribland träningsprodukter för Hockey samt proffsprodukter inom Tennis.

Varför väljer ni att utöka samarbetet med Beet? 

Vi har varit nöjda med det Beet presterat inom SEO och MA där vi inledde samarbetet. Genom att nu samla även SEM, SoMe och Amazon-annonseringen under Beet och ge dem ansvaret över helheten, ser vi stora fördelar att kunna optimera mediabudget och resultat, säger Mattias Westerberg, CCO på STIGA Sports.

Målet med samarbetet

Målet med samarbetet är att kunna dra nytta av synergierna mellan kanalerna, jobba nära och enhetligt mellan specialister samt att jobba effektivt mot ett gemensamt mål – att öka STIGA Sports intäkt med bibehållen lönsamhet.

Vad förväntar ni er av samarbetet? 

En förbättrad köpresa för konsument och samspel mellan de digitala kanalerna som jobbar mot ett övergripande gemensamt mål.

"Genom att ge Beet ansvaret över helheten ser vi stora fördelar att kunna optimera mediabudget och resultat"

Mattias Westerberg, CCO på STIGA Sports

Om Beets uppdrag

STIGA Sports har hittills under 2023 haft dedikerad närvaro i Sverige, Tysland, UK och Frankrike (samt en samlad EU site) och har nyligen även lanserat butiken i Norge och Finland.

På Beet kommer vi jobba parallellt med alla dessa marknader men kommer kunna jobba strategiskt och effektivt med budgeten där den fungerar som bäst, genom dynamisk mediaoptimering. Med frekventa A/B tester kommer vi även jobba mot att hela tiden använda de kreativ och texter som fungerar bäst i marknadsföringen. Då vi ansvarar för alla digitala kanaler kommer vi ha en god insikt i vad som påverkar resultatet på helheten samt veta vilken kanal vi behöver skruva på för att förbättra resultatet.

När vi jobbar genom hela köpresan, från varumärkesbyggande aktiviteter till konverteringsdrivande kamanpanjer, kommer vi strategiskt fokusera på de kanaler som driver bäst medvetenhet, skapar intresse och leder till köp i varje steg i funneln. Social blir en viktig kanal högre upp i funneln medan SEM och SEO främst fokuserar på mid och lower funnel. Social är även drivade i att få fler sign ups till nyhetsbrevet där Marketing automation sen tar vid och ser till att hålla kunderna fortsatt intresserade av produktutbudet. Amazon annonseringen kommer även den kunna bidra till helheten och varumärkeskännedom på marknaderna.

Stiga Sports ökade försäljningen 358% med Marketing Automation

Sedan Beet i februrari 2023 började samarbeta med STIGA Sports, har Marketing Automation lyft emailkanalen till nya höjder. Läs mer om samarbetet samt vilka resultat vi uppnått tillsammans med STIGA Sports.

Läs mer

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill höra om hur vi kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

info@beet.se