Fager – Ny kund till Beet

Vi välkomnar Fager som ny kund till Beet! Fager erbjuder det bästa på marknaden för dig med häst, oavsett om det är bett eller ridkläder du är ute efter. Beet kommer att hjälpa Fager med SEM, SEO, Paid Social, Analys och Marketing Automation och vi ser mycket fram emot samarbetet.

Om Fager

Fager grundades 2018 av Louise Fagersen som upplevde bettmarknaden till hästar som omodern och feltänkt. Hon designade sina bett och byggde upp en filosofi kring tryckpunkter och hur man kan tänka för att få en bättre ridkänsla.

Vad erbjuder Fager?

Alla som jobbar på Fager har ett stort hästintresse och har alla haft/har egen häst. Vi utvecklas konstant och har mycket kunskap kring bett vilket gör att vi kan hjälpa våra kunder att hitta rätt i bettdjungeln. Vi satsar på egendesign och kvalitet, och vi jobbar alltid framåt med något nytt och spännande på ingång. Hos oss ska man enbart finna det bästa på marknaden oavsett om det är bett eller ridkläder du är ute efter. Vi älskar det vi gör!

Vad är målet med samarbetet med Beet?

Vi vill vara top-of-mind när det kommer till bett och resan vi har framför oss känns tryggare med Beet. Bredda vår marknad ytterligare och testa olika strategier är en möjlighet vi inte haft tidigare och ser fram emot att lära oss av.

Varför valde ni Beet och vad är era förväntningar med samarbetet?

Tidigare har vi nästan enbart satsat på organisk marknadsföring och det är med spänning vi har tagit steget att samarbeta med Beet. Vi gick på rekommendationer från vår front-end partner Ventanas 95 som jobbar nära Beet och även känslan av ett väldigt bra första intryck där kunskapen de besitter visades tydligt. Vi har höga förväntningar att nå fler kunder och öka vår varumärkeskännedom.

"Vi valde Beet på rekommendationer och ett väldigt bra första intryck där kunskapen de besitter visades tydligt."

Louise Fagersen, grundare och VD

Beets arbete och strategi

Beets arbete kommer initialt att bestå av ombyggnation och uppdateringar av befintliga marknadsföringskonton för att arbeta efter vår standard och best practise som vi vet ger bästa mediaeffektivitet och resultat.

Med Sverige i spetsen tar Fager fler och fler marknadsandelar ute i Europa där till exempel Tyskland är en lovande marknad med efterföljande marknader som Frankrike och Spanien. Även USA och Polen är marknader med många möjligheter inom ridsporten.

Beets strategi kommer ligga i att först och främst stabilisera befintliga marknader för att säkra bästa möjliga ROI, sen lägga fokus på att tillsammans med Fager expandera marknadsföringen till fler marknader där alla digitala kanaler kommer vara av vikt i kanalmixen.

En nära relation mellan Fager och Beet kommer vara nyckeln till ett lyckat samarbete då Beet blir hela Fagers digitala marknadsföringsavdelning där vi hanterar SEM, SEO, Paid Social, Analys samt Marketing Automation.