Technical Implementation Specialist

Om TJÄNSTEN

Dina arbetsuppgifter handlar i första hand om att utvärdera, föreslå, implementera och felsöka spårning för mätverktyg som Google Analytics, för marknadsföringskanaler som Google Ads, Facebook, mm. En del av arbetet går ut på att genomföra behovsanalys utifrån organisationens och kanalspecialisters önskemål och behov samt best practices. Detta görs i nära samarbete med ovan nämnda parter.

För att axla rollen som implementation specialist ser vi att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst tre år samt har arbetat i en koordinerande roll sedan tidigare. Det är viktigt att du har en vilja att utvecklas och vill bidra till företagets framgång.

KOMPETENSER

  • Är flytande i både svenska och engelska

  • Mycket goda kunskaper i Google Tag Manager och Google Analytics

  • Goda kunskaper i att konfigurera spårning för marknadsföringskanaler

  • Kunskaper inom JavaScript, HTML, CSS

Ett plus om du

  • Har jobbat som webbutvecklare eller programmerare generellt

  • Har erfarenhet av Google Data Studio

  • Har erfarenhet av projektledning

  • Har erfarenhet av Adobe Analytics

  • Har arbetat i en liknande roll sedan innan

  • Har jobbat i ett team med digitala marknadsförare

  • Har arbetat med Business Intelligence

  • Har jobbat med program som Tableau, R, SPSS

  • Övriga språkkunskaper; finska, norska eller danska

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter handlar i första hand om att utvärdera, föreslå, implementera och felsöka spårning för mätverktyg som Google Analytics, för marknadsföringskanaler som Google Ads, Facebook, mm. En del av arbetet går ut på att genomföra behovsanalys utifrån organisationens och kanalspecialisters önskemål och behov samt best practices. Detta görs i nära samarbete med ovan nämnda parter.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

  • Konfiguration av Google Tag Manager för strukturerad hantering av spårning i olika kanaler
  • Utveckla interna processer för mätning i takt med att landskapet förändras
  • Konfiguration och validering av dashboards, rapporter, filter, accessnivåer mm. utifrån organisationens behov
  • Workshops för att skapa förståelse och underlag för att sätta upp en mätplan
  • Utveckla företagets erbjudanden inom analys och spårning

Vem är du?

Vi ser att du har arbetat med implementation av Google Analytics, Google Tag Manager, kanalspecifika taggar som Facebook Pixel och har en förståelse för digital marknadsföring. Som person är du driven, metodisk och kommunikativ.

Om Beet

Beet befinner sig i gränslandet mellan marknadsföring, data och teknik. Utöver att förvalta och utveckla våra kunders marknadsföringskanaler, med tillhörande plattformar och tekniska lösningar, har vi också utvecklat en del egna verktyg för att hjälpa våra kunder att nå än bättre resultat.

På Beet kommer du arbeta tillsammans med ett team av erfarna, drivna och väldigt trevliga kanalspecialister och analytiker som alltid sätter det datadrivna först. Alla roller bygger till stor del på eget ansvar men utgör i grunden en del av ett större team med mycket god sammanhållning. Vi tror på stor frihet för egna initiativ och utveckling. Är du en driven person med kärlek för teknik, data, riktigt bra kaffe, fredagsbubbel och härliga kollegor? Då kommer du att passa utmärkt hos oss!

Ansökan

Är du den vi söker? Skicka in ett CV och personligt brev nedan!